bilar, bilar!

Dagen började med att jag gick upp och var jätte pigg kring 6 tiden, eller om den var halv 7, gick och sa till Emma att de är nog bäst att vi far och var kör bilen så att den startar senare på dagen efter som att de var -32 grader imorse..
Ja va händer inte då, vi tar med oss Sally, och far... daaaamn så jävla kallt de var!
De funkade ju hyfsat, men temp mätaren steg gode fort, och de var lite skumt, sen mitt i allt så kokade bilen, och de var inte 1 gång, utan säkert närmare 4-5 gånger, nå iaf... Försökte komma på lösningar och idéer..
Ringde och väckte Micke som hade jobbat natt.. (förlåt, men tack för tipsen) sen när vi väl var hemma och lämnade Sally, så bytte jag kläder, och Emma ringde Ubbe, så tog in bilen på fordons..
Och där har vi varit hela dagen och hållt på, bytt glykol, jag har kopplat i motorvärmaren osv..
Men frys punkten på glykolen som var i, var -20, så inte undra på att den var som den var bilen..
Sen när jag skulle skruva dit avtappnings bulten, som var gjort i PLAST så gick den så klart av, och den nya skulle först komma klockan 14:00, hmm.. då var jag verkligen inte glad.. Vet inte riktigt vilken ramsa jag fick ur mig, men de var en lång sådan!
Men sen för en gångs skull, så tog jag sönder nånting, på ett bra ställe, haha.. så vi slapp byta, sen var de bara att fylla ny glykol och varm köra några gånger..
Ja herregud vilken dag!

Nu har jag iaf duschat, och de var garanterat de bästa som någonsin kunde hända, nu ska jag kasta i mig lite mat tror jag närmare bestämt, sen ta de jävligt lugnt..
Att ligga på golvet på fordons är inte de behagligaste, så har lite små ont i kroppen :p haha!

aja, får se om jag skriver nånting senare eller inte.. Lär nog inte hända så mycket mer idag!



Puss, tjarå!
/ Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0